ပဋိသေႏၶယူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၁။ သံုးလူ႔ရွင္ပင္၊ ကၽြန္႔ထိပ္တင္၊ ေသာင္းခြင္စၾကာဝဠာ၊ နတ္ျဗဟၼာတို႔၊ ညီညာရံုးစု၊ ေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္၊ရတုနဂို၊ ရႊန္းရႊန္းစိုသည္၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ ႂကြက္မင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴ၊ သေႏၶယူသည္၊ နတ္လူၿငိမ္းဖို႔ ကိန္းပါကို။
= လူသံုးပါးတို႔၏ ျမတ္စြာဘုရားကို ကၽြႏု္ပ္ရွိခုိးပါ၏။ ဘုရားအေလာင္းသည္ တစ္ေသာင္းေသာ စၾကာဝဠာမွ နတ္ျဗဟၼာမ်ားက ညီညီညာညာစုရံုးေတာင္းပန္မႈေၾကာင့္ အခ်ိန္အခါအရ ပင္ကုိသဘာဝအား ျဖင့္ ရႊန္းရႊန္းစိုေဝေနေသာ ဝါဆိုလျပည့္ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ျဖဴစြာ ပဋိသေႏၶယူပါသည္။ ဤသို႔ ပဋိသေႏၶယူသည္မွာ နတ္လူမ်ား ၿငိမ္းေအးဖို႔ ကိန္းခန္းႀကံဳလာျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၂။ သေႏၶယူကာ၊ ဆယ္လၾကာေသာ္၊ မဟာသကၠရာဇ္၊ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ႀကံဳ၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့စံုစီ၊ လုမၺိနီ၌၊ မဟီလိႈက္ဆူ၊ ဖြားေတာ္မူသည္၊ နတ္လူေအာင္ၿမိဳ႕ လမ္းပါကို။
= သေႏၶယူၿပီး၍ ဆယ္လၾကာေသာအခါ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔၌ ခ်မ္းေျမ့စရာအစံုစံု စီရရီရွိေနေသာ လုမၺိနီအမည္ရွိ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္မွာ ေျမႀကီးတုန္လႈပ္ကာ ဖြားျမင္ေတာ္မူလာပါသည္။ ဤသို႔ ဖြားျမင္ေတာ္မူလာသည္မွာ နတ္လူတို႔၏ေအာင္ၿမိဳ႕ နိဗၺာန္ရႏိုင္ရန္ လမ္းစပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေတာထြက္ေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၃။ ဖြားျမင္ေျမာက္ေသာ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ရြယ္၊ ပ်ိဳႏုနယ္၌၊ သံုးသြယ္ေရႊနန္း၊ သိမ္းျမန္းၿပီးလစ္၊ ဆယ့္သံုးႏွစ္လွ်င္၊ ဘုန္းသစ္လွ်ံလူ၊ စံေတာ္မူ၍၊ ရြယ္မူႏုၿဖိဳး၊ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးဝယ္၊ ေလးမ်ိဳးနိမိတ္၊ နတ္ျပဟိတ္ေၾကာင့္၊ ေရႊစိတ္ျငင္ၿငိဳ၊ သံေဝပိုက၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ က်ားမင္းေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့ရဂံု၊ ေတာရိပ္လံႈသည္၊ စံုၿမိဳင္ပင္ရိပ္ ခမ္းမွာကို။
= ဘုရားေလာင္းသည္ ဖြားျမင္ၿပီး၍ ပ်ိဳျဖစ္ႏုနယ္ေသာ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္၌ ေရႊနန္းသံုးေဆာင္ ကိုသိမ္းယူ၍ ဆယ့္သံုးႏွစ္ၾကာေအာင္ ဘုန္းကံႀကီးမားစြာ စံျမန္းေတာ္မူပါသည္။ ႏုပ်ိဳျပည့္ၿဖိဳးဆဲျဖစ္သည့္ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးႏွစ္အရြယ္မွာ နိမိတ္ေလးမ်ိဳးကို နတ္မ်ားျပသည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေရႊစိတ္ေတာ္ မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ရပါသည္။ (သခၤါရတရားတို႔ႏွင့္ ပတ္သတ္၍) ထိတ္လန္႔ေသာ စိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚၿပီး ဝါဆိုလျပည့္၊ တနလၤာေန႔မွာ ေတာထြက္ေတာ္မူပါသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ေတာၿမိဳင္လယ္က သစ္ပင္ရိပ္ေက်ာင္းသခၤမ္းမွာ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္ေနပါေတာ့သည္။
ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၄။ ေတာရိပ္ၿမိဳင္ေပၚ၊ ေျခာက္ႏွစ္ေပ်ာ္၍၊ ခါေတာ္တစ္ပံု၊ ပြင့္ခ်ိန္ႀကံဳက၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဆင္မင္းေန႔ဝယ္၊ ေျမ့ပရေမ၊ ပလႅင္ေဗြထက္၊ ေရႊေညာင္ေတာ္ႀကီး၊ ဗိတာန္ထီးႏွင့္၊ မၿငီးၾကည္ျဖဴ၊ ေနေတာ္မူလ်က္၊ ရန္ျမဴခပင္း၊ အမိုက္သင္းကို၊ အလွ်င္းပယ္ေဖ်ာက္၊ အလင္းေပါက္က၊ ထြန္းေတာက္ ဘုန္းေတာ္၊ ေသာင္းလံုးေက်ာ္သည္၊ သံုးေဖာ္လူတို႔ ၿငိမ္းပါကို။
= ဘုရားအေလာင္းသည္ ေတာရိပ္ၿမိဳင္အတြင္း ဒုကၠရစရိယာကို ေျခာက္ႏွစ္က်င့္ၿပီး၍ ဘုရားအျဖစ္ ပြင့္ခ်ိန္တန္သည့္ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔၌ ျမင့္ျမတ္ေသာေျမအျပင္ရွိ ပလႅင္ေတာ္ထက္က ထီးကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာၾကက္ ျဖန္႔မိုးကာေနေသာ ေဗာဓိေညာင္ပင္ေအာက္မွာ ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့စြာ ထိုင္ေနေတာ္မူပါသည္။ ထိုစဥ္ (ပလႅင္ေတာ္ကို လိုခ်င္၍) လာေရာက္ တိုက္ခိုက္ေသာ မိုက္မဲသူ မာရ္နတ္ႏွင့္စစ္သည္အေပါင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္ကာ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူပါသည္။ မိုးေသာက္ယံမွ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၍ စၾကာဝဠာတစ္ေသာင္းလံုး ပ်ံ႕ႏွ႔ံေက်ာ္ၾကားေတာ္မူပါသည္။ ဤသို႔ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူလာသည္မွာ လူသံုးပါးတို႔ ၿငိမ္းေအးဖို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼစၾကာေဟာေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၅။ ဘုရားျဖစ္ခါ၊ မိဂဒါသို႔၊ စၾကာေရႊဖြား၊ ျဖန္႔ခ်ီသြား၍၊ ငါးပါးဝဂၢီ၊ စံုအညီႏွင့္၊ မဟီတစ္ေသာင္း၊ တိုက္အေပါင္းမွ၊ ခေညာင္းကပ္လာ၊ နတ္ျဗဟၼာအား၊ ဝါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔ဝယ္၊ ေႂကြ႔ေႂကြ႔လွ်ံတက္၊ ဓမၼစက္ကို၊ မိန္႔ျမြက္ေထြျပား၊ ေဟာေဖာ္ၾကားသည္၊ တရားနတ္စည္ ရြမ္းတယ္ကို။
= ဗုဒၶသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေသာအခါ မိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ ေျခလ်င္ႂကြသြားေတာ္မူ၍ ပဥၥဝဂၢီ ငါးပါးႏွင့္ စၾကာဝဠာတိုက္တစ္ေသာင္းမွ ခ်ဥ္းကပ္၍ ေရာက္လာၾကကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား ထိုႏွစ္ဝါဆိုလျပည့္၊ စေနေန႔မွာ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို အထူးတလည္ ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ထိုသို႔ တရားေဟာၾကားသည္မွာ နတ္တို႔၏စည္ႀကီးကို တီးခတ္သကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၆။ တရားနတ္စည္၊ ေဆာ္ရြမ္းလည္က၊ သံုးမည္ဘံုသိုက္၊ တစ္ေသာင္းတိုက္ဝယ္၊ ကၽြတ္ထိုက္သသူ၊ နတ္လူျဗဟၼာ၊ သတၱဝါကို၊ ေခမာေသာင္သို႔၊ ေဖာင္ကူးတို႔ျဖင့္၊ ေဆာင္ပို႔ၿပီးခါ၊ ဝါေလးဆယ့္ငါး၊ သက္ကားရွစ္ဆယ္၊ စံုျပည့္ႂကြယ္က၊ ရာေလးဆယ့္ရွစ္၊ သကၠရာဇ္ဝယ္၊ နယ္မလႅာတိုင္း၊ စံႏိႈင္းမယုတ္၊ ကုႆိႏၷာရံု၊ အင္ၾကင္းစံု၌၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔ဝယ္၊ ခ်မ္းေျမ့နိဗၺဴ၊ စံေတာ္မူသည္၊ ဝွန္းဆူေသာင္းလံုး ေက်ာ္တယ္ကို။
= ျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္တို႔၏စည္ႀကီးႏွင့္တူေသာ တရားေဒသနာေတာ္ကို လွည့္လည္ေဟာၾကား၍ ဘံုသံုးပါးႏွင့္စၾကာဝဠာတိုက္ေပါင္း တစ္ေသာင္းမွ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါမ်ားကို နိဗၺာန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေတာ္မူပါသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ဝါေတာ္ေလးဆယ့္ငါးဝါရွိ၍ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ျပည့္ၿပီး မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈-ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ မလႅာမင္းတို႔၏ ကုသိနာရံုမည္ေသာ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ အတြင္း၌ (ထို ၁၄၈-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔တြင္) ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပါသည္။ ထုိသို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူခ်ိန္တြင္ စၾကာဝဠာ တစ္ေသာင္းလံုး ကမၻာေျမႀကီးသည္ လႈပ္ခါလ်က္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါသည္။
ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ေတာ္မူေသာေန႔ လကၤာ+စကားေျပ
၇။ နိဗၺဴစံၿပီး၊ ရႈမအီသား၊ သိဂႌေရႊေလွာ္၊ အေလာင္းေတာ္ကို၊ ထိုေရာ္ကဆုန္၊ လဆုတ္ႀကံဳ၍၊ ဂဠဳန္ေန႔ဝယ္၊ ခိုးေငြ႔မေႏွာ၊ ဓာတ္ေတေဇာလွ်င္၊ ရွင္ေစာဉာဏ္စက္၊ ဓိ႒ာန္ခ်က္ျဖင့္၊ လွ်ံတက္ေကာ္ေရာ္၊ မီးပူေဇာ္သည္၊ ေမြေတာ္ရွစ္စိတ္ ႂကြင္းတယ္ကို။
= ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးသည့္အခါ ၾကည့္ရႈ၍ မၿငီးေငြ႔ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ဝါဝင္းေသာအေလာင္းေတာ္ကုိ ထိုႏွစ္ကဆုန္လဆုတ္၊ တနဂၤေႏြေန႔ တစ္ေန႔မွာ အခိုးအေငြ႔မပါ သန္႔ရွင္းေသာ ေတေဇာမီးဓာတ္က ေလာင္ကၽြမ္းပူေဇာ္ပါသည္။ ဗုဒၶ၏အဓိ႒ာန္ခ်က္အရ ဤသို႔ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ ေလာင္ကၽြမ္းၿပီးေနာက္ ေမြေတာ္ရွစ္စိတ္ ႂကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။
ထိုခုႏွစ္ေန႔ သာခ်မ္းေျမ့ကို၊ ေဆြ႔ေဆြ႔ၾကည္ျဖဴ၊ အာရံုယူလ်က္၊ သံုးလူတို႔နတ္၊ ျမတ္ထက္ျမတ္သား၊ ကိုယ္ေတာ္ဖ်ားကို၊ သံုးပါးမြန္စြာ၊ ဝႏၵနာျဖင့္၊ သဒၶါၿဖိဳးၿဖိဳး၊ ကၽြန္ရွိခုိးသည္၊ ေကာင္းက်ိဳးခပ္သိမ္း ႂကြယ္ေစေသာဝ္။
= ဗုဒၶ၏ သာယာခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ေကာင္းေသာ ခုႏွစ္ေန႔ျဖစ္ေတာ္စဥ္ကို ဆြတ္ဆြတ္ ၾကည္လင္ေအာင္ အာရံုယူလ်က္ လူသံုးပါးတို႔၏ ဝိသုဒၶိနတ္ျဖစ္၍ အျမတ္တကာတို႔ထက္ျမတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုယ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္း၊ စိတ္ျဖင့္ရွိခိုးျခင္းဟူေသာ ရွိခုိးျခင္းသံုးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ သဒၶါတရားမ်ားစြာ ကၽြႏု္ပ္ရွိခိုးပါ၏။ ထိုသို႔ ရွိခုိးရေသာ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးမွန္သမွ် ျပည့္ဝပါေစသတည္း။
ေဆာင္။ ။ မ သိ ၾက လတ္၊ ေတြး ဆ အပ္၊ ေန႔ျမတ္ခုနစ္ေထြ။ သေႏၶ၊ ေတာထြက္၊ ဓမၼစက္၊ မိန္႔ျမြက္သံခ်ိဳ၊ လဝါဆို၊ ဆု၊ ဖြါး၊ ပြင့္၊ စံ ဤေလးတန္ မွတ္ရန္ တဖံု လကဆုန္။
No comments:
Post a Comment