မဂၤလာပါ
အကၽြႏု္ပ္တို႔ အားလံုးသည္
အလြန္တရာမွ ရခဲလွပါတယ္ဆိုတဲ့ လူ႔ဘဝႀကီးကို
ရရွိပိုင္ဆိုင္ထားၾကေသာ လူသား အားလံုးတို႔ အတြက္ ယေန႔မိမိတို႔ရရွိပိုင္ဆိုင္ထားၾကေသာ
လူ႔ဘဝဟူသည္ ႀကံတိုင္းေအာင္ ေဆာင္တိုင္းေျမာက္၊ လိုတိုင္းရ တတိုင္းျဖစ္ေနတဲ့ ဣစၧာသယ
လြယ္အိတ္ႀကီးပမာ၊ မိမိတို႔စိတ္တိုင္းက် ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ေပးအပ္ထားေသာ
အခ်ိန္အခါႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
ေရွးအတိတ္ဘဝက ျပဳခဲ့သည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား
ရွိထားသည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ႀကီးပြးတိုးတက္မႈ-ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕မႈကို
ရရွိၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝ-ျမင့္ျမတ္သည့္ အမ်ဳိးအႏြယ္မ်ား၌ ေမြးဖြားၾက၏။
သူတို႔၏ စိတ္ႏွလုံးသည္ မိမိတို႔ႏွင့္အတူ ေနသူမ်ားအား ခ်စ္ခင္ျခင္း,ၾကင္နာျခင္း, သနားျခင္းတို႔ႏွင့္
ျပည့္ေနတတ္၏။ သူတို႔သည္ မေကာင္းမႈမ်ားကိုေရွာင္ၾကဥ္၍၊ ေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။
သူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ျမင့္ျမတ္သည့္ အၾကံအစည္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ေနတတ္၏။ သူတို႔သည္ လူတို႔၏
ခ်စ္ခင္မႈ, ရိုေသေလးစားမႈကို ခံယူရရွိတတ္ၾက၏။ သူတို႔သည္ မိမိ-သူတပါး ႏွစ္ဦးလုံးတို႔၏ေကာင္းက်ဳိးအတြက္
သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္စြာ ၾကံစည္-ေျပာဆို-ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။သူတို႔သည္ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္-စိတ္တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္
လုပ္ေဆာင္တတ္ၾက၏။ အျခားေသာ ျပည္သူတို႔က ထိုသူတို႔ကို မိမိတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအျဖစ္
မွတ္ယူတတ္ၾက၏။ ထိုသူတို႔၏ ေကာင္းသတင္းေက်ာ္ေစာျခင္းသည္ တႏိုင္ငံလုံး, တကမၻာလုံးမွာ
ေနရာအႏွံ႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားတတ္၏။ သူတို႔သည္ မိဘေကာင္း- ဆရာသမားေကာင္းမ်ားထံမွ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းမြန္ေရး
သင္ျပေပးမႈ, ေကာင္းေသာပညာေရးတို႔က္ို ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ ရရွိတတ္ၾက၏။ သူတို႔သည္ မိမိတို႔
ႀကိဳးပမ္းလုပ္ကိုင္သည့္ အလုပ္မ်ား၏ အသီးအပြင့္ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကို အျပည့္အဝ ခံစားရတတ္၏။
သူတို႔သည္ သက္ရွည္- က်န္းမာစြာ, ႀကီးပြါးတိုးတက္- ေအးၿငိမ္းစြာ ေနထိုင္ရတတ္၏။ သူတို႔၏
ပစၥည္းဥစၥာ- စည္းစိမ္မ်ားမွာ သူတပါးတို႔၏ ဖ်က္ဆီးမႈကို မခံရႏိုင္ေပ။ ဤနၷည္းအားျဖင့္
ေရွးအတိတ္ဘဝက ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈမ်ားျပဳခဲ့ဘူးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ အတိတ္ဘဝက ျပဳခဲ့သည့္
ေကာင္းမႈတို႔၏ အက်ဳိးတရားအေနျဖင့္ ယခုပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ေကာင္းက်ဳိးမ်ာကို ခံစားၾကရကုန္၏။
အတိတ္ဘဝက ျပဳခဲ့သည့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား မရွိၾကသူတို႔သည္ကား မည္မွ်ပင္ႀကိဳးစားပမ္းစား,
လိမ္မာပါးနပ္ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္လုပ္ေပမဲ့ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေကာငး္က်ဳိးမ်ားကို အျပည့္အဝ
မခံစားရႏိုင္ေပ။
သို႔ရာတြင္ “ကံ”-ဟူသည္ အမွန္တကယ္အားျဖင့္
အတိတ္ကံမ်ားကိုသာဆိုလိုိသည္မဟုတ္။ အတိတ္ကံႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ကံ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကို ဆိုလိုသည္။
အရာရာတုိင္းသည္ “အတိတ္” ကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏-ဟု ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
အက်ဳိးတရားတခုကို ျဖစ္ေစဘို႔ရန္အတြက္“အသိပညာဗဟုသုတ, ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ” စသည္ကဲ့သို႔ေသာ
အျခံအရံအေၾကာင္းေတြမ်ားစြာ လိုအပ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေကာင္း-မေကာင္းသည့္ အတိတ္ကံ-ပစၥဳပၸန္ကံ
၂မ်ဳိးလုံးေပါင္းစပ္လိုက္မွသာလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ေကာင္း-မေကာင္းေသာ အက်ဳိးတရားမ်ား အျပည့္အဝကို
ေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶက “ကံတရား၊ ယင္းကံ၏ တုံ႔ျပန္မႈ=အက်ဳိးတရားမ်ားအေၾကာင္းကို
ကၽြႏု္ပ္တို႔အား ေဟာၾကားျပသေပးေတာ္မႈခဲ့၏။ “ကံ”-ဟူသည္ ပရမတၳအနက္သေဘာအားျဖင့္ ေကာင္းေသာ-မေကာင္းေသာ
စိတ္ေစတနာကို ဆိုလိုသည္။ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ျပဳလုပ္လွ်င္ ေကာင္းေသာကံျဖစ္၍၊ မေကာင္းသည့္
ေစတနာဆိုးျဖင့္ျပဳလုပ္လွ်င္ မေကာင္းေသာကံျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍“ကံ” (ကမၼ)-သည္ ေကာင္းေသာကံ,
မေကာင္းေသာကံ-ဟူ၍၂-မ်ဳိးရွိၿပီး၊ “အက်ဳိး” (ဝိပါက) ဟူသည္ ထိုေကာင္းေသာကံ, မေကာင္းေသာကံတို႔၏
သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္လာေသာ “ေကာင္း-မေကာင္းေသာ” အက်ဳိးတရား ျဖစ္၏။ ထို “ကံ” သည္ကမၻာေလာကတြင္အားအေကာင္းဆုံး-တန္ခိုးအႀကီးမားဆုံး
ျဖစ္၏။ မိမိျပဳသည့္ ေကာင္းမႈ-မေကာင္းမႈတို႔၏ ေကာင္းက်ဳိး-ဆိုးက်ဳိးမွ မည္သူမွ် မလြတ္ကင္းႏိုင္ေပ။
လူ႔ေနာက္သို႔ မလဲြမေသြ လိုက္၏ မည္သည့္တန္ခိုးရွင္ကမွ် တစံုတေယာက္ျပဳသည့္ကံ၏ အက်ဳိးတရားကို
မတားျမစ္ႏိုင္(ဝါ) ထိုကံမွ ကံ၏အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းလားသည့္ တံု႔ျပန္မႈ(=အက်ဳိးတရား)ကို ေျပာင္းလဲမပစ္ႏိုင္ေခ်။
ဤမ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ အထက္တန္းက် ေနသူတို႔သည္ အတိတ္ဘဝက သူတို႔ျပဳခဲ့သည့္ ေကာင္းမႈတို႔၏ ထင္ရွားသည့္ျပယုဂ္မ်ားျဖစ္ျပီး၊
ေအာက္တန္းက်သူတို႔သည္ အတိတ္ဘဝသူတို႔ျပဳခဲ့သည့္ မေကာင္းမႈတို႔၏ ထင္းရွားသည့္ ျပယုဂ္မ်ားျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာသည့္ အနာဂတ္ဘဝ၏ အုတ္ျမစ္ျဖစ္သည့္ ေကာင္းမႈကံတို႔က္ို ပစၥဳပၸန္ဘဝ၌
ျပဳလုပ္ရန္၎၊ ဆင္းရဲလွသည့္ ေနာင္အနာဂါတ္ဘဝ၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္သည့္ မေကာင္းမႈကံတို႔ကို
ေရွာင္ၾကဥ္ရန္၎ အထူးလိုအပ္လွ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယခုဘဝ၌ ျပဳလုပ္သည့္ ေကာင္းမႈကံ
- မေကာင္းမႈတို႔သည္ ေနာင္အနာဂတ္ဘဝ၌ ေကာင္းက်ဳိး-ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို မလဲြမေသြ ေပးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို တကယ္ခ်စ္ၾကေသာ လူတို႔အား မိမိတို႔၏ အနာဂတ္ဘဝမ်ား၌ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကို
ခံစားႏိုင္ဘို႔ရန္ အလို႔ငွာ ပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ၾကရန္ ပန္ၾကားအပ္ပါ၏။
”သင္၏ေကာင္းေသာ အမႈကံတို႔သည္ သင္၏ထာဝရမိတ္ေဆြစစ္မ်ားျဖစ္၍၊ သင္၏ မေကာင္းေသာအမႈကံတို႔သည္
သင္၏ တကယ့္ထာဝရရန္သူမ်ားျဖစ္၏”။ `ဤသို႔ဆိုရကား အသင္စာရႈသူသည္ ကုသိုလ္ႏွင့္ အကုသိုလ္ အဘယ္ကို ေရြးခ်ယ္မည္နည္း၊ ရန္သူႏွင့္ မိတ္ေဆြ မည္သည့္အရာကို ႏွစ္သက္ပါသနည္း ------
အရွင္မ႑လ
No comments:
Post a Comment